Visverslagen

Op deze pagina vind't u visverslagen van en/of gemaakt door leden van HSV de Arnoud. Heeft u een mooi verslag die u geplaatst wilt hebben op deze pagina klik dan op het uithangbord en stuur uw verslag naar ons toe.

Visverslag Denemarken 2013
Zaterdag 3 augustus vertrokken wij (John van Duin en Jan Prins) vanuit Sassenheim richting Alling te Denemarken om aldaar op het Julsø op voorn en brasem te vissen. De wagen vol geladen met visspul en en het nodige voor de inwendige mens. Het is ca. 820 km en rijden wij via Amsterdam, Hengelo, Osnabrück, Bremen, Hamburg, Elbetunnel, Flensburg, Skandeborg, Rye naar onze bestemming.... Lees meer>
Visverslag Denemarken 2012
Zaterdag 28 juli vertrokken wij (John van Duin en J an Prins) vanuit Sassenheim richting Alling te Denemarken om aldaar op het Julsö op voor n en brasem te vissen. De weersverwachting voor de komende week was niet al t e best, terwijl het op het moment van inpakken van de wagen nog 28 graden en vochtig warm was. Zo rond de klok van vieren zijn we vertrokken, de Hyundai Tucson werkel ijk volgeladen met spullen voor de mens, doch vooral voor de vissen.... Lees meer>
Noorwegen 2010, Visverslag team de tobbers
Woensdag 4 augustus was het voor team de Tobbers eindelijk weer de dag om af te reizen naar het beloofde land, Henk was er al dus de reis ging met 4 personen, Huug, Veronica, Bram en Kees, ook Dennis, de kleinzoon van 2 meter lang van Huug zou komen maar dan met het vliegtuig. De reis was zeer aangenaam te noemen, donderdagmorgen ruim op tijd waren we in Hirsthals en op de ferry van Fjordline was het aangenaam toeven, sommigen gingen lekker aan dek zitten maar 1 persoon heeft vooral.... Lees meer>
Dikke brokken
Zaterdag 26 april 2008 moest ik mijn Citroen Picasso naar de reparateur brengen voor een gecompliceerde storing, in Bergschenhoek. Dit plaatsje ligt vlakbij Bleiswijk waar ik al eens ben gaan karperen, vorig jaar in de zomer. Maar toen ving ik alleen maar een paar kolossale brasems. Dus toen mijn wagen aan de monitor hing, kreeg ik een leenauto en ben weer naar Bleiswijk gereden om daar te gaan brasemen voor een paar uurtjes... Lees meer>
Visvakantie naar Spanje
Om 10.30 uur vertrokken met mijn auto naar Schiphol, mijn zwager Bouwe heeft ons weggebracht. Om 12.40 uur de lucht in gegaan en na een rustige en voorspoedige reis weer geland in Barcelona om 14.30 uur. De huurauto opgehaald, die Wim Ouwehand al had gereserveerd en toen Linéa recta naar Fraga, 186 km verderop. Rond 18.00 uur kwamen we daar aan bij Tom en Afra van Rhijn die daar een prachtig huis hebben. We werden hartelijk welkom geheten en gingen eerst... Lees meer>
Karpervissen met de pen
Wat gaan we vandaag doen: we gaan op karper vissen met een dobbertje. Iets simpelers bestaat er volgens mij niet en heb je hier lekker weinig spullen voor nodig. Een 3,60 meter lange werphengel (1,5 lbs) een molentje met 22 honderste nylon en een simpel pennetje met een lange antenne, want dan zie je de opsteker zo lekker. Ik rijd naar de Sassemse Vaart, doe de laarzen aan, zet een stoeltje neer, draai eerst nog m'n schepnet in de steel, want het gebeurt vaak genoeg dat je meteen een karper hebt... Lees meer>